zaterdag 13 april 2013

een geweldig verhaal

Jullie kunnen het aan de titel wel lezen. Een geweldig verhaal dus. Dit verhaal is geschreven door iemand op quizlet. Quizlet is een site waar je verhalen kan delen en lezen. Je kan quizzen doen en maken. En zo kun je nog veel meer dingen doen. Ik was wat random aan het bladeren door verhalen tot dat ik dit verhaal vond. Ik werd er meteen in mee gezogen. Dus ik ga nu het eerste hoofd stuk met jullie delen.

Ik open de voordeur. We hadden net de opnames van de 'kiss you' video gehad. Videoclips zijn geweldig maar je wordt er zó moe van. "Darcy I'm home!" 
"Hey daddy" hoor ik uit de woonkamer. Ik glimlach zachtjes en doe m'n jas en schoenen uit. Ik open de deur naar de woonkamer en struikel over een paar boeken, net op tijd houd ik mijn evenwicht en sta ik recht.
"Hey dad, how was the video?" Klinkt haar vrolijke en onschuldige stem. Hoe kan ik ook boos worden op zo'n schattig en lief meisje die ik zelfs mijn dochter mag noemen? "Great! Can you please clean up this mess? And what are you doing?" Ze kijkt op van haar telefoon en zet zich recht op de bank "texting." Ik knik "have you finished your homework already?" Ik zie dat ze twijfelt. "Darcy Styles...clean up this mess and do your homework." Ze rolt met haar ogen en glimlacht dan weer lief "okay daddy" "and don't wear shoes in the house remember?" 
"Oh yes of course" ze schopt de schoenen uit, stopt een paar boeken in haar tas en rent naar boven. Ik zie haar mobiel op de bank liggen en pak het op. Twitter?! Ik zie alle mentions. "Darcy come here please" ze rent vrolijk naar beneden en ziet dan dat ik haar iPhone 4s vast heb, 
"privacy dad, or is this a clue? Can I have the 5?" ze lacht breed. 
"Get the smile off, how many times did I tell you to not have twitter?" De lach van net verdwijnt inderdaad. Ik zucht "I don't want you to have twitter and you know the reason"
"dad! I'm not even famous!!" Ze begint verdedigend te schreeuwen 
" and I'm not even 3 meters away, you don't have yell at me" zeg ik rustig en scroll door de berichten waar inderdaad geen haat of rare berichten tussen staan. "Okay you can have twitter, but when there's hate, please come to me or one of your uncles." Ze glimlacht weer lief "do you want to drink something?" vraag ik terwijl ik alvast naar de keuken loop. 
"Yes, apple juice please" ik glimlach trots om haar beleefdheid en neem zelf een cola. Ik neem het mee naar de kamer. Ik ga op de bank zitten en ze komt naast me zitten. "Daddy?" vraagt ze met oplopende stemhoogte. Oh nee d'r is weer iets. "Yes babygirl?" ze gaat scheef op m'n schoot zitten en drinkt eerst rustig van haar appelsap. 
"There is this boy Lucas, and I've got a huge crush on him. And everyone says he's going to ask me on a date tomorrow. Can I go?" 
Ik zucht diep. "Can't you just be friends?" Ze kijkt licht geïrriteerd "we both know that's different dad" "I first want to see him, call him over sometimes." "Dad..don't tell me you weren't dating when you were 11" "I'm a boy that's different." Beargumenteer ik. "I don't see why?" antwoordt ze en ik zucht weer. "Just bring him here sometimes then we'll talk further." Hierop zucht ze. "Kay, but don't say stupid things, or interrogate him, or call me stupid names" "okay cupcake" ze kijkt me vernietigend aan waarop ik knipoog. "I just gave you permission...?" "Oh yes. Thank you!!" Ik word in een stevige knuffel gedrukt. "When is he going to come?" Vraag ik nieuwschierig "uhm tomorrow?" Antwoordt ze onzeker "perfect" haar glimlach verschijnt weer. "Let's go to Nando's" "Nando's!!" Joelt ze en ze springt van m'n schoot.

Wil je nu het hele verhaal lezen ? ga dan naar deze site en lees het helemaal! het is zeker weten de moeite waard.! 

See you soon
xoxox Verena

Geen opmerkingen: